Saturday, December 25, 2010

ceyh..hari first keje konon!!

ngee...meh sini ddk dga cerita aku..

huaaahh..aku mguap bgun subuh...tulang temulangku bbunyi cam retak..haha...tak pernah2 aku bgun jam 6. 15 pagibuta kat umah,,mandi air tpi bukit yang sejuk gileee,,krem tbuh aku kne air..haha..hiperbola lak.. tpi hari ni  zaman sudah brubah.. azam dan cita2 mula bkobar2 d dada..mnusuk stiap salur darah dan hinggap di hati..tap!!mlekat..

dush.. rse cam ade POWER dlm diri hari ni..bhahah..tsentap aku dbuatnye nak g keje punya pasal.. demi duet,, aku snggup wat ape saje..jnji halalan toyyiba...

cam biasa la kan,, first day keje..blank blank ubi je rse..khulu khilir tak tau nak buat ape..tgu ditarik idung je la cam kerbau tu..soh buat ni,,ikot..soh bsoh pnggn,,layan..soh hntar oder,,hantar..soh sapu smpah,,sapuu..haha..dah2 la tu..kang tak ckup page ni aku listkan..

hari ni,,aku buat2 rajin..takde keje,,cari keje..bwg takyah kupas,,ak kupas...taknak dok tcegat punye pasal ..haha...amek oder,,hntar food,,dan lain2..sume ak bereskan..keje snang je tuu..ahha..pnat??ade la sket2..pnggang cam ape dah skit nye...than je la..ble mse takde customer,,ak dudok..ilangkan penat..den klo cstmr msok,,ak mule la pnat balik..hurmm..cam2 la kot tiap2 ari..ok la drpd dok umah men gem je..

mse berlalu pergi..dlm kol 11 lbey,,ak mula la usha2 jam..nak balik dah!! pnat..ngan sgan ngn pekeja laen..tp apekandaye,,mse takleh dcpatkan ...redho je la bpe jam pon..12 lbey da bleh balik da..takde la lme sangat..

tbe2,,ak trpndang pak teh bukak laci duet..duet merah satu,,ijau satu,,ngan biru ,,dsusunya ats tangan dye...

"fidaus2!!meh sini..nah duet aok aghi ni..tkot pok teh tlupe pulok.."   haaa..duet first ak dapat.. cane la ek ari2 slpas ni..kte tguu dan lihat je la.. sbb,,yang pipih takkan datang melayang,,yang bulat takkan dtg bgolek..haha..  wallahualam..zaaaasss!!;-)e
pic google:credit to mohdzaid.com

1 comment:

Inchik Moza said...

kerja rajin-rajin, belajar macamana susah cari duit.

p/s: ejaan tu kalau paper BM SPM-fail. sila betulkan ye

kak long.